INTRODUCCIÓ:
Ja hem començat el curs i
durant l'adaptació les cançons i els contes són un bon recurs. Aquest any
segueixo amb el grup que l’any passat estava a nadons i actualment comencen P1
amb infants que s’incorporen de nou.
Per aquest motiu volia
compartir el nostre racó dels contes que hem fet juntament amb els infants,
reciclant treballs del curs anterior i de l’actual.
MATERIAL: Treballs de plàstica dels infants plastificats.
En el nostre cas hem fet:
-
Terra: Resultat
de l’experimentació amb xocolata. (Fet el curs passat).
-
Herba: Experimentació
amb pintura verda. (Fet el curs passat).
- Flors seques
plastificades.
- Núvol:s resultat de pintar amb colors de fusta blaus. (Fets amb els infants a l’inici del curs actual).
-
Sol: Cartulina
taronja i paper de celofana groc i esta enganxat a un plat de plàstic que se li
ha retallat la part del mig.
- Arbre:
Cartulina marró i verda.
EDAT DESTINATARIS: Nadons, P1 i P2.
NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.
OBJECTIUS:
- Fomentar la lectura en un futur.
- Aprendre a escoltar.
- Estar atents.
- Estimular l’oïda.
- Estimular la vista.
- Gaudir dels contes.
- Aprendre a través dels contes.
DISPOSICIÓ INICIAL: Els infants seuran damunt del matalàs davant de “l’escenari”
dels contes.
ESPAI: La propia aula.
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ:
SESSIÓ 1: (Nadons P1 i P2).
Es convidarà a seure als
infants al matalàs davant del racó dels contes i s’explicarà el conte amb
titelles (poden ser de roba o dibuixos plastificats que s’enganxin a la paret
amb blu tack). Un cop acabat el conte l’educador/a pot fer preguntes
específiques del conte en el cas de P2 i cap a finals del curs de P1. En el cas
de nadons i l’inici del curs de P1 sempre se’ls pot preguntar si els hi ha
agradat per marcar el final i se’ls pot deixar jugar amb els titelles.
SESSIÓ 2: (finals de P1 i
P2).
Es farà seure als infants
al matalàs, i es començarà amb un conte que s’hagi treballat I els infants ja
el tinguin interioritzat i sortirà un d’nen/a a explicar-lo. A cada sessió
sortirà un infant diferent fins que hagin sortit tots. No s’obligarà mai a un
infant a fer-ho si no vol.
TEMPS: El que duri el conte.
JUSTIFICACIÓ DEL PERQUÈ DESENVOLUPA CONCRETAMENT
L’ÀMBIT RELACIONAT:
L’àmbit afectiu: Tots els
contes transmeten emocions.
L’àmbit social: Es
relacionen amb els companys .
L’àmbit cognitiu:
Entendre el conte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada