INTRODUCCIÓ:
El curs passat al tercer trimestre, ja vàrem
començar a treballar les textures, i una de les activitats va ser jugar amb
papers de revista, perquè descobrissin per ells mateixos quines possibilitats
tenia aquest material manipulant-lo. L’arrugaven, en feien trossets
estripant-lo. Els va agradar molt.
Aquest any, ja som més grans i hem continuat
jugant amb paper. Les sessions que més van agradar van ser les del paper de
wàter.
A la primera sessió, vàrem escampar per l’aula
tot de rotllos d’aquest paper. Al principi la majoria agafaven l’extrem del
rotllo i anaven caminant per l’aula i els feia gràcia que s’anés desfent. Cada
cop tenien una tira més llarga, fins que se’ls trencava i anaven a buscar altre
cop el nou extrem. Altres es van asseure al terra i ben acomodats anaven desenrotllant
el paper.
Quan ja no hi havia cap rotllo sencer,
agafaven els trossos que s’havien anat fent i els llençaven ben amunt, altres
se’l posaven com de perruca, i n’hi havia que agafaven el rotllo de cartró i
mirava a través d’aquest. Reien, no paraven de riure. Va ser tot un èxit!
Al cap d’uns dies, vam sortir al pati, a on
els artistes es van trobar una sorpresa, els rotllos de paper de wàter estaven
penjats i l’extrem estava a una alçada a on ells poguessin arribar per estirar,
a més a més a terra hi havia tot de papers de diari.
La primera reacció va ser anar a estirar el
paper de wàter i a córrer de punta a punta del pati, quan ja no hi havia
rotllos per desfer, van començar a fer el mateix que a la primera sessió. Amb
el paper de diari, agafaven un full a cada mà i començaven a moure’l, tot fent
soroll, d’altres l’arrugaven , altres en feien trossos, en acabar la sessió
semblava que el pati estigués nevat de lo blanc de paper que va quedar i vàrem
recollir-lo entre tots, agafaven el paper i l’anaven posaven a les bosses d’escombraries.
Va ser genial!
MATERIAL: Paper
de wàter, corda, paper de diari i bosses d’escombraries.
EDAT DESTINATARIS: P1
i P2.
NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.
OBJECTIUS:
- Treballar la motricitat.
- Jugar amb textures diverses.
- Coordinació oculo-manual.
-
Gaudir de l’experimentació.
ESPAI: A la
primera sessió la pròpia aula, a la segona sessió al pati.
TEMPS: El que
els infants mostrin interès pel material.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada