dijous, 15 d’octubre del 2015

CIÈNCIES 1: JUGUEM AMB IMANS

INTRODUCCIÓ: Aquesta activitat la vàrem fer la setmana passada per primera vegada i va ser genial. Les cares de curiositat dels nens i les nenes quan els taps metàl·lics quedaven enganxats als imants, i quan els de plàstic no ho feien alguns infants deien “no”, com dient “perquè aquests no?”. 
L’anirem repetint al llarg del curs, perquè s’ho van passar molt bé.

MATERIAL: Taps metàl·lics, taps de plàstic i imants.

EDAT DESTINATARIS: P1 i P2.

NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.

OBJECTIUS:
                - Treballar la motricitat.
                - Conèixer diferents sons i el silenci.
                - Estimular l’oïda.
                - Coordinació oculo-manual.
                - Aprendre a pensar.
                - Fer les primeres hipòtesis.
                - Gaudir de joc.

DISPOSICIÓ INICIAL: Els infants estaran asseguts a terra espaiats, amb un imant cadascú i uns quants taps de cada material.

ESPAI: La pròpia aula.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC: Primer es presentarà el material als infants i se’ls farà una petita demostració, un cop l’hagin conegut es repartirà un imant a cada infant i varis taps de cada i ells escolliran que volen fer amb ells. És una activitat lliure.

TEMPS: El que els infants mostrin interès pel material.

JUSTIFICACIÓ DEL PERQUÈ DESENVOLUPA CONCRETAMENT L’ÀMBIT RELACIONAT:
L’àmbit motriu: Coordinen moviments amb el sentit de la vista i l’oïda.
L’àmbit social: Es relacionen amb els companys.
L’àmbit cognitiu: Pensar estratègies per agafar els taps amb l’imant, aprendre quins són atrets per l’imant i quins no, aprendre a pensar...








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada