INTRODUCCIÓ:
A finals del tercer
trimestre del curs passat, a nadons, vaig introduir-els-hi la plàstica als
infants. Vam iniciar-nos amb els colors de fusta. Al primer moment se’ls
miraven amb curiositat, com dient “Que podem fer amb aquest material?” La
primera reacció va ser fer-los servir com a baquetes i la taula folrada amb
paper era el timbal. Però al veure que deixaven marca, van començar a pintar.
Més endavant, vaig
donar-els-hi rotuladors, i és clar, pintaven amb més facilitat, no s'havia d'apretar tant i els va agradar
molt. Vam passar moltes estones fent creacions amb aquest material!!
Per últim, vaig fer els
hi la proposta de fer pintura. A l’inici de l'activitat en tocar la pintura per
primer cop, feien cara d’estranyats i alguns fins i tot de fàstic!! Però mica
en mica van començar a crear, imagineu-vos que van acabar més pintats ells que
el paper!!
S’ha de tenir en compte
que hi ha infants que no els agrada embrutar-se i se’ls ha de respectar si no
volen participar-hi.
Aquest curs, ja som més grans, estem fent P1 i com que som la classe dels artistes, he trobat molt adient per fer el racó creatiu, a on els infants poden expressar-se a través de l'art.
Hem fet servir diferents tècniques, pintura amb esponges i pinzells, collage, rotuladors, colors, enganxar gomets, estampació... A través de la plàstica es treballen molts factors importants per a un futur, a banda de la creativitat i la imaginació (la motricitat fina, coneixen diferents textures, aprenen vocabulari matemàtic com les formes, els colors...) i a més a més els infants solen gaudir molt.
Hem fet servir diferents tècniques, pintura amb esponges i pinzells, collage, rotuladors, colors, enganxar gomets, estampació... A través de la plàstica es treballen molts factors importants per a un futur, a banda de la creativitat i la imaginació (la motricitat fina, coneixen diferents textures, aprenen vocabulari matemàtic com les formes, els colors...) i a més a més els infants solen gaudir molt.
MATERIAL: Paper d'embalar, cinta adhesiva, colors de fusta, retuladors, cola, papers de colors, papers de revista o diari, pintura...
EDAT
DESTINATARIS: P1 i P2.
NÚMERO
DE PARTICIPANTS: Grup classe.
OBJECTIUS:
- Treballar la motricitat.
-
Coordinació oculo-manual.
- Aprendre diferents tècniques plàstiques.
-
Gaudir de l'art.
- Aprendre a concentrar-se.
- Treballar la pinça.
DISPOSICIÓ
INICIAL: Es penjarà el paper a una paret del l'aula amb cinta adhesiva.
ESPAI: La pròpia aula.
DESENVOLUPAMENT
DEL JOC: En funció de la tècnica que es vulgui treballar es proporcionarà el material als infants i ells crearan lliurement, explicant-els-hi abans que no poden sortir-se del paper.
El paper d'embalar s'anirà canviant periòdicament.
TEMPS: El que els infants mostrin interès pel material.
JUSTIFICACIÓ
DEL PERQUÈ DESENVOLUPA CONCRETAMENT L’ÀMBIT RELACIONAT:
L’àmbit motriu: Coordinen moviments amb el
sentit de la vista.
L’àmbit social: Es relacionen amb els companys, és un treball en equip.
L'àmbit afectiu: Exterioritzen emocions amb els treballs realitzats.
L’àmbit cognitiu: Com dur a terme les tècniques proposades per si sols.
ESPAI CREATIU NÚMERO 1: PINTEM AMB ESPONGES I PINTURA, ROTULADORS I ENGANXEM GOMETS.
TÍTOL DE L'OBRA FORMES I COLORS
TÍTOL DE L'OBRA FORMES I COLORS
ESPAI CREATIU NÚMERO 2: PINTEM AMB RETULADORS I FEM COLLAGE AMB PAPERS DE DIARI.
TÍTOL DE L'OBRA: VERSOS FRAGMENTATS
ESPAI CREATIU NÚMERO 3: PINTURA AMB PINZELL
TÍTOL DE L'OBRA: ELS COLORS DE LA TARDOR
ESPAI CREATIU NÚMERO 4: COLLAGE DE PLOMES
TÍTOL DE L'OBRA: LA SUAVITAT
ESPAI CREATIU NÚMERO 6: COLLAGE AMB PAPERS DE REGAL
TÍTOL DE L'OBRA: REGALS
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada