divendres, 2 d’octubre del 2015

EXPERIMENTACIÓ 8: CALAMARSA

INTRODUCCIÓ:
Avui quan hem anat a treballar, ens hem trobat que al pati de l’escola estava ple de calamarsa que encara no s’havia desfet. En Roger, un company de feina, m’ha proposat una activitat, la qual m’ha agradat i l’hem posat en marxa. Hem posat vàries taules juntes i tot de safates d'experimentació amb calamarssa. 
Els infants ràpidament s'han posat al voltant de la taula, per veure que hi havia dins de les safates. En tocar-ho la primera reacció de la majoria ha estat treure ràpid la mà i fer cara de sorpresa, estava molt fred!! Però mica en mica s'han anat animant. 
Un cop ja havien tocat el material i jugat una estona, se'ls ha proporcionat petits recipients i culleres i la seva reacció ha estat variada. Alguns infants omplien la cullera, la buidaven, tastaven l'aigua congelada, d'altres s'han posat a fer transvassaments... 
Mica en mica, l'aigua tornava al seu estat natural (líquid) i era molt graciós les cares de sorpresa dels nens i les nenes com dient "Que està passant?"
Ha estat una bona experiència, perquè han gaudit molt i ha estat una activitat inesperada per tothom.
Sempre s’ha d’aprofitar el que ens dóna la natura i improvisar.

MATERIAL: Taules d’experimentació, calamarsa.

EDAT DESTINATARIS: P1 i P2.

NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.

OBJECTIUS:
- Descobrir que la pluja pot caure en estat sòlid.
- Descobrir que l’aigua en estat sòlid a temperatura ambient, torna en el seu estat       natural (líquid).
                - Estimular el tacte.
                - Gaudir de joc.

DISPOSICIÓ INICIAL: Es posaran les safates d’experimentació damunt de diferents taules.

ESPAI: La pròpia aula o el pati.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC: Un cop se’ls ha explicat de que la pluja a vegades cau en estat sòlid (calamarsa), els infants es posaran al voltant de les taules i experimentaran lliurement amb el material.

TEMPS: El que els infants mostrin interès pel material.

JUSTIFICACIÓ DEL PERQUÈ DESENVOLUPA CONCRETAMENT L’ÀMBIT RELACIONAT:
L’àmbit motriu: Coordinen moviments amb el sentit de la vista i el tacte.
L’àmbit social: Es relacionen amb els companys.
L’àmbit cognitiu: Descobrir l’estat que l’aigua de pluja pot ser congelat, descobrir que s’acaba desfent i torna al seu estat normal, si té gust...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada