dilluns, 2 de novembre del 2015

JOC SIMBÒLIC

Cap a finals del curs passat, a nadons, els meus alumnes tenien entre 14 i 17 mesos, i vaig decidir a començar a fer joc simbòlic tot i ser conscient de que els llibres posa que se sol començar als 2 anys.

Perquè vaig decidir fer-ho?
No va ser per fer un joc simbòlic elaborat, ni molt menys, sinó perquè pensava que era una manera atractiva de treballar la motricitat i els sentits del tacte, la vista i l’oïda.

Tot i no esperar un resultat de joc simbòlic com a tal, els infants em van sorprendre imitant molt bé el que veien fer als adults a casa seva o a l’escola, i vaig decidir anar-ho fent varios dies fins a final de curs.

L’any passat només vàrem fer cuinetes i nines, però fixeu-vos amb el reultat:





Aquest curs, vaig decider seguir amb la mateixa línia, i vaig montar-els-hi espais més elaborats.

Vaig començar amb el restaurant, a on hi havia una cuina amb la seva pica i una taula a on hi havia el menjar,  una mica més endavant es trobaven dues taules parades amb cadires al voltant. Va ser increible, n’hi havia que es posaven a cuinar, altres s’asseien a les taules i feien com si mengessin.










En veure que va anar tant bé, i després de repetir-ho vàries vegades, els vaig preparar el supermercat, amb els cistells, la caixa i les estanteries amb el que podien comprar, entre aquestes hi havia espècies, (així ampliàvem el que treballar, amb l’olfacte) i menjar de veritat (per treballar el gust) a part del menjar de joguina. Hi havia infants que agafaven el cistell i caminaven per l’espai, alguns posaven coses dins d’aquest de les estanteries, altres estaven a la caixa apretant els botons d’aquesta… Va ser increíble i sorprenent!!














També hem jugat amb els cotxes amb les seves carreteres, tunels i baixades, i van gaudir moltíssim, els encanten els cotxes, quan els infants es van trobar "in situ" van posar-se a fer córrer els cotxes per la carretera, a fer-los baixar per les baixades. Però el que em va cridar més l'atenció va ser el joc que van trobar amb els tunels, un nen/a es posava en un extrem del tunel i l'empenyia, mentre que a l'altra punta hi havia un altre infant i esperava a que li arribés el cotxe i així se l'anaven passant!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada