dilluns, 2 de novembre del 2015

TUBS DE CARTRÓ

INTRODUCCIÓ:
Aquesta activitat vam fer-la per primer cop a finals de curs a nadons i ja em vaig sorprendre del que eren capaços de fer els infants, ja feien les primeres hipòtesis i provaven de posar els tubs estrets dins dels groixuts.



Al curs actual, el joc s’ha anat elaborant el joc i a més a més d’encaixar-los n’hi ha que intenten fer torres amb un parell de tubs, i altres agafen un tub i miren a través d’ell, com si fos un telescopi!! 




Com que vaig veure que el seu joc anava evolucionant, vaig fer-els hi la proposta de jugar amb tubs i cotxes a la vegada. Vaig posar els dos materials separats, en un costat de l'aula els tubs i a l'altre costat els cotxes,per veure quina reacció tenien, doncs van acabar posant els cotxes dins dels tubs i fent-los sortir com si fos un túnel amb baixada.
És una passada veure com es concentren i com va evolucionant el seu joc fent servir el mateix material, però ells mateixos sense dir-els-hi res, busquen noves funcions al material.

MATERIAL: Tubs de cartró de diferents mides de llargada i amplada. A P1 i P2, poden estar pintats de colors diferents, a nadons encara no, perquè tot i fer-ho cap a final de curs, 
encara hi ha perill de que s’ho posin a la boca.

EDAT DESTINATARIS: Final de l’etapa de nadons, P1 i P2.

NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.

OBJECTIUS:
                - Treballar la motricitat.
                - Fer les primeres hipòtseis.
                - Estimular la concentració.
                - Estimular la vista.
                - Gaudir de joc.

DISPOSICIÓ INICIAL: Es col·locaran els tubs en posició vertical escampats per l’aula i els infants exploraran i jugaran amb el material.

ESPAI: La pròpia aula.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC: Primer es presentarà el material als infants i un cop l’hagin conegut s’escamparà per l’aula i ells escolliran que fer amb els tubs.

TEMPS: El que els infants mostrin interès pel material.

JUSTIFICACIÓ DEL PERQUÈ DESENVOLUPA CONCRETAMENT L’ÀMBIT RELACIONAT:
L’àmbit motriu: Coordinen moviments amb el sentit de la vista.
L’àmbit social: Es relacionen amb els companys.

L’àmbit cognitiu: Investigar que passa si posen els tubs més estrets dins dels gruixuts, si els tomben quan estan en posició vertical...


























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada