dilluns, 4 de juliol del 2016

LA NATURA I EL PATI DE L'ESCOLA: LES FORMIGUES

INTRODUCCIÓ:
Als artistes ens agrada molt aprendre de la natura, i no ho tenim molt fàcil, ja que l’escola està situada en un municipi força urbà d’on l’economia principal són les indústries químiques i del metall i el turisme.
M’agrada molt observar als artistes en els moments de joc lliure i descobrir els seus interessos, per així poder treballar en funció del que els agrada.
Un dia, al pati, vaig veure que en Riccardo i en Carlos estaven molt encuriosits mirant al terra i rient, i em vaig apropar amb discreció i silenci, per veure que estaven fent, llavors em vaig adonar que estaven observant a les formigues. Des d’aquell moment, vaig decidir que podríem fer alguna activitat sobre aquests insectes tan treballadors. Vaig recordar-me d’un conte que tenia per casa que es diu “En Miquelet i les formigues”, que podria explicar-lo i després sortiríem al pati a donar-los-hi menjar.


Doncs bé, primer a l’aula els vaig explicar el conte, estaven escoltant amb molta atenció, semblava que no es volguessin perdre cap detall!! Acte seguit, els vaig preguntar si volien anar a donar menjar a les formigues, al niu que hi ha al pati i tots van dir que sí. Se’ls va donar la consigna de que les havien de respectar i vam anar cap allà.


Un cop fora, ens vàrem asseure al voltant del niu, vàrem repartir una galeta a cada nen/a i ells anaven fent trossets i posant damunt d’una fusta de color taronja, per veure millor com les formigues agafaven el pa i se l’enduien cap al cau.



S’ho miraven amb atenció i els va agradar tant que ho vàrem repetir cada dia fins a l’acabar el curs.
És molt bonic veure’ls gaudir en moments com aquest.






MATERIAL: Pa sec, galetes...

EDAT DESTINATARIS: P1 i P2.

NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.

OBJECTIUS:
- Aprendre a tenir cura dels animals.
- Aprendre a respectar als animals.
           - Estimular la vista.
          - Gaudir de la natura.


ESPAI: El pati juntament amb l’aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada