dilluns, 28 de març del 2016

LA NATURA I EL PATI DE L'ESCOLA: OCELLS 2 NIU A L'ARBRE DEL PATI DE L'ESCOLA

INTRODUCCIÓ:
L’últim dia, abans de marxar de vacances de Setmana Santa, vàrem sortir al pati dels Perduts, com és habitual els divendres, a jugar. Un cop allí, em va cridar l’atenció l’Eloy, que estava sota de l'arbre del pati rient sol, jo l’anava observant, fins que vaig veure el perquè. Hi havia una parella de tórtores que hi estaven fent un niu!! Em vaig apropar i li vaig preguntar “que hi ha a l’arbre?” i ell em va respondre “ocell” mentre anava rient. 
Vaig avisar a la resta dels companys i les companyes, perquè veiessin el descobriment de l’Eloy, estaven molt emocionats!! Senyalaven cap amunt amb les pales que no les havien deixat encara i venien del sorral! Alguns deien “ocell, ocell” altres “piu – piu”.


Una de les dos aus, feia viatges portant branquetes per fer el niu i l’altra estava quieta allà on construïen la seva llar. Cada cop que sortia l’ocell que anava a buscar les branques hi havia infants que no s’ho esperaven i tenien un petit ensurt, altres li deien adéu amb la mà, ja que tenien la consigna de no cridar per no espantar-los, era molt divertit!




Al pati normalment els veiem voleiar per damunt nostre, però parats, tant a prop no. Moltes vegades els tirem pa sec i després els observem darrera el vidre de la classe, però aquesta vegada, entre ells i nosaltres no hi havia el vidre pel mig, era més divertit observar-los així.

Un cop hem tornat de vacances, els ocells segueixen estan allà, al niu, i la nostra sorpresa ha estat la dels pollets petits que els sentim cantar. Els observem amb silenci per a no molestar-los.




EDAT DESTINATARIS: P1 i P2.

NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.

OBJECTIUS:
- Aprendre a tenir cura dels animals.
- Aprendre a respectar als animals.
           - Estimular la vista.
           - Gaudir de la natura.

TEMPS: L’interès que mostrin els infants.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada