divendres, 24 de juliol del 2015

MATERIAL INESPECÍFIC 6: PINCES D'ESTENDRE LA ROBA


MATERIAL: Pinces d’estendre la roba a la primera etapa de nadons i afegirem els gots de plàstic durs cap al tercer trimestre d’aquest curs.

EDAT DESTINATARIS: Nadons i P1 (com a material del joc heurístic).

NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.

OBJECTIUS:
                - Treballar la motricitat.
                - Estimular el sentit del tacte.
                - Coordinació oculo-manual.
                - Gaudir de joc.
                - Practicar la pinça amb els dits.

DISPOSICIÓ INICIAL: Activitat a l’inici de curs: es col·locaran les pinces escampades per l’aula i els infants agafaran els que més gràcia els hi facin. En el cas de nadons que encara no es moguin, es posaran sobre el matalàs i se’ls aniran proporcionant.




Al tercer trimestre es posaran classificades per colors en diferents gots de plàstic dur i s’escamparan per l’aula, n’hi haurà d’enganxades a la vora del got (per practicar la pinça amb els dits) i unes quantes a dins d’aquest.



ESPAI: La pròpia aula a l’inici de curs i al tercer trimestre es pot fer al pati, a la classe o a la sala d’usos múltiples.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC: a l’inici de curs, primer es presentarà el material als infants i un cop l’hagin conegut s’escamparà per l’aula i ells escolliran que volen fer amb elles.
A l’activitat amb els gots, els infants es trobaran aquests preparats escampats per l’espai.  
És una activitat lliure.

TEMPS: El que els infants mostrin interès pel material.

JUSTIFICACIÓ DEL PERQUÈ DESENVOLUPA CONCRETAMENT L’ÀMBIT RELACIONAT:
L’àmbit motriu: Coordinen moviments amb el sentit de la vista i comencen a practicar la pinça amb els dits.
L’àmbit social: Es relacionen amb els companys.

L’àmbit cognitiu: Pensar estratègies per agafar les pinces o desenganxar les que estan col·locades als gots.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada