MATERIAL: Pinces d’estendre la roba a la primera etapa de nadons i afegirem els
gots de plàstic durs cap al tercer trimestre d’aquest curs.
EDAT
DESTINATARIS: Nadons i P1 (com a material del joc
heurístic).
NÚMERO
DE PARTICIPANTS: Grup classe.
OBJECTIUS:
-
Treballar la motricitat.
-
Estimular el sentit del tacte.
-
Coordinació oculo-manual.
-
Gaudir de joc.
- Practicar la pinça amb els dits.
DISPOSICIÓ
INICIAL: Activitat a l’inici de curs: es col·locaran les
pinces escampades per l’aula i els infants agafaran els que més gràcia els hi
facin. En el cas de nadons que encara no es moguin, es posaran sobre el matalàs
i se’ls aniran proporcionant.
Al tercer trimestre es posaran classificades
per colors en diferents gots de plàstic dur i s’escamparan per l’aula, n’hi
haurà d’enganxades a la vora del got (per practicar la pinça amb els dits) i unes
quantes a dins d’aquest.
ESPAI: La pròpia aula a l’inici de curs i al tercer trimestre es pot fer al
pati, a la classe o a la sala d’usos múltiples.
DESENVOLUPAMENT
DEL JOC: a l’inici de curs, primer es presentarà el
material als infants i un cop l’hagin conegut s’escamparà per l’aula i ells
escolliran que volen fer amb elles.
A l’activitat amb els gots, els infants es
trobaran aquests preparats escampats per l’espai.
És una activitat lliure.
TEMPS: El que els infants mostrin interès pel material.
JUSTIFICACIÓ
DEL PERQUÈ DESENVOLUPA CONCRETAMENT L’ÀMBIT RELACIONAT:
L’àmbit motriu: Coordinen moviments amb el
sentit de la vista i comencen a practicar la pinça amb els dits.
L’àmbit social: Es relacionen amb els
companys.
L’àmbit cognitiu: Pensar estratègies per
agafar les pinces o desenganxar les que estan col·locades als gots.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada