INTRODUCCIÓ:
Cap a finals del curs
passat, vàrem començar a introduir el tema de les emocions amb els infants. El
recurs utilitzat, eren imatges de nens i nenes expressant les emocions
bàsiques, (alegria, tristesa, enuig, aversió, por i sorpresa), a més a més d’ensenyar-los-hi
les imatges, jo ho gesticulava de forma facial.
Em donava la
sensació que els agradava, ja que estaven atents i m’ho han demostrat durant
aquest curs, perquè, a l’inici de curs fèiem servir el mateix recurs i ells
imitaven les cares dels nens i les nenes de les fotografies, en funció de les
emocions que expressaven. El que més m'agrada és que aquest recurs està a l'aula, a la vista dels infants i moltes vegades són ells qui demanen de fer-ho.
Aquest any,
al segon trimestre, hem fet una activitat que els ha agradat molt, primer de tot els vaig presentar a uns personatges:
·
En Bernat, l’enfadat:
·
La Maria, l’alegria:
·
La Teresa, la sorpresa.
·
En Lluís, el trist.
·
L’Enric, el fastig.
Un cop els personatges presentats i ells haver
pogut posar-los-hi l’expressió a la cara, (tot seguint un ordre, col·locant-los-hi els ulls
i la boca), llavors els pengem a la paret, i repartim imatges de nens i nenes
amb les diferents emocions, amb un velcro al darrera, perquè les enganxin i
desenganxin a la paret.
És molt graciós, veure com miren l’emoció que
tenen a les mans i l’imiten amb la cara mentre l’enganxen. Els agrada, perquè
quan un d’ells fa una expressió, els companys l’imiten i acaben tots i totes rient.
MATERIAL: Cartolines, colors, plastificadora, imatges d’infants amb emocions.
EDAT DESTINATARIS: P1 i P2.
NÚMERO
DE PARTICIPANTS: Grup classe.
OBJECTIUS:
- Saber reconèixer les emocions d’un mateix i dels altres.
- Fomentar l’emaptia.
- Aprendre a
expressar les emocions.
- Treballar la
motricitat fina.
- Coordinació de moviments.
- Gaudir del joc.
ESPAI: La pròpia aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada