dimarts, 3 de maig del 2016

EMOCIONS 1: PRESENTACIÓ DE LES EMOCIONS

INTRODUCCIÓ:
Cap a finals del curs passat, vàrem començar a introduir el tema de les emocions amb els infants. El recurs utilitzat, eren imatges de nens i nenes expressant les emocions bàsiques, (alegria, tristesa, enuig, aversió, por i sorpresa), a més a més d’ensenyar-los-hi les imatges, jo ho gesticulava de forma facial.
Em donava la sensació que els agradava, ja que estaven atents i m’ho han demostrat durant aquest curs, perquè, a l’inici de curs fèiem servir el mateix recurs i ells imitaven les cares dels nens i les nenes de les fotografies, en funció de les emocions que expressaven. El que més m'agrada és que aquest recurs està a l'aula, a la vista dels infants i moltes vegades són ells qui demanen de fer-ho.

Aquest any, al segon trimestre, hem fet una activitat que els ha agradat molt, primer de tot els vaig presentar a uns personatges:


·         En Bernat, l’enfadat:




·         La Maria, l’alegria:



·         La Teresa, la sorpresa.




·         En Lluís, el trist.



·         L’Enric, el fastig.




Un cop els personatges presentats i ells haver pogut posar-los-hi l’expressió a la cara, (tot seguint un ordre, col·locant-los-hi els ulls i la boca), llavors els pengem a la paret, i repartim imatges de nens i nenes amb les diferents emocions, amb un velcro al darrera, perquè les enganxin i desenganxin a la paret.



És molt graciós, veure com miren l’emoció que tenen a les mans i l’imiten amb la cara mentre l’enganxen. Els agrada, perquè quan un d’ells fa una expressió, els companys l’imiten i acaben tots i totes rient.



MATERIAL: Cartolines, colors, plastificadora, imatges d’infants amb emocions.

EDAT DESTINATARIS: P1 i P2.

NÚMERO DE PARTICIPANTS: Grup classe.

OBJECTIUS:
               - Saber reconèixer les emocions d’un mateix i dels altres.
    - Fomentar l’emaptia.
    - Aprendre a expressar les emocions.
    - Treballar la motricitat fina.
               - Coordinació de moviments.
               - Gaudir del joc.
               

ESPAI: La pròpia aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada