INTRODUCCIÓ:
Des de finals de curs de l’any passat fins ara
hem fet sessions de joc heurístic, i perquè no es tornés una activitat molt
monòtona, de que els contenidors sempre fossin els mateixos, vàrem pensar
diferents maneres de presentar-lo i buscar contenidors variats.
El curs passat, vàrem començar a utilitzar el
típic pot de llet en pols com a contenidor, i material inespecífic variat.
Però més endavant, ja vàrem utilitzar bosses
de paper, cartrons grans que són com unes oueres a on podien classificar...
Aquest any ja vàrem complicar una mica més la
cosa, i a part de fer sessions amb el material que ja havíem fet servir el curs
passat, la Cristina (una companya de feina), va tenir una molt bona idea, era
la de enganxar els contenidors de la llet en pols a la paret amb cinta adhesiva. Aquesta sessió va
triomfar!
Després, la meva paral·lela, la Núria, va
tenir una altra idea brillant, la de fer servir tetrabrics, amb un velcro
darrere i els infants els podeien enganxar i desenganxar com volien, a part de
posar i treure el material inespecífic! Estaven molt concentrats, omplien el
contenidor i quan estava ple el desenganxaven de la paret, el buidaven i el
posaven a una altre costat d’aquesta i tornaven a començar.
Cap a finals del trimestre passat, vaig
decidir fer-ho amb els pots de sempre i penjar galledes per complicar una mica
més la cosa, ja que hi havia moviment a l’hora de treure i posar el material.
Aquesta sessió, els va resultar molt divertida!! Quan omplien les galledes, com
que estaven penjades amb cinta elàstica, la galleda anava abaixant-se fins a
tocar al terra. També n’hi havia dues que estaven lligades amb un penjador i
feien com una balança, si omplien una més que l’altra, pujava la buida i
baixava la plena.
Realment, és molt curiós observar-los quan fem
aquesta activitat, ja que moltes vegades els infants et sorprenen, encara
recordo ara quan en Carlos, va girar el pot va agafar les fustetes i va començar
a tocar el timbal, la resta de companys va parar el joc, se’l van mirar i van
començar a imitar-lo, va ser genial!!
MATERIAL: Contenidors variats i material inespecífic.
EDAT
DESTINATARIS: Final de l’etapa de nadons, P1 i P2.
NÚMERO
DE PARTICIPANTS: Grup classe.
OBJECTIUS:
- Treballar la motricitat fina.
- Fomentar la imaginació.
- Estimular el tacte.
- Coordinació de moviments.
- Aprendre a pensar estratègies.
- Gaudir del joc.
- Respectar l’espai dels companys.
ESPAI: La pròpia aula o el pati.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada