INTRODUCCIÓ:
Aquesta setmana passada, vàrem
fer una nova activitat de matemàtiques, que va agradar molt als infants, Era
molt semblant a la primera proposta que se’ls va fer a l’inici de curs, però
amb més complicació. (proposta d’activitat d’inici de curs http://bressolactiu.blogspot.com.es/2015/10/juguem-amb-formes.html
)
Els infants van seure a la taula,
a on se’ls va mostrar e material, eren planxes de cartró-ploma, amb formes
dibuixades i enganxades amb velcro.
Aquesta sessió de matemàtiques
consistia en enganxar les formes en el dibuix corresponent. Sincerament, no
esperava el resultat que en va sortir, ja que pensava que enganxarien i
desenganxarien les formes indistintament dels dibuixos, però no, amb cara de
molta concentració, enganxaven el triangle amb el triangle, la rodona amb la
rodona i el quadrat amb el quadrat, a més a més si es deies “a veure artistes,
a on va el quadrat?”, agafaven el quadrat i l’enganxaven al seu lloc, era increïble.
La figura que els costava més de
col·locar el triangle i normalment, l’engaxaven del revés, però per la resta ho
feien perfectament, em vaig quedar bocabadada.
Després, alguns infants van
alçar-se de les cadires amb les peces i van començar a enganxar i desenganxar
les formes de la paret, de seguida es van fer com dos racons de matemàtiques,
per iniciativa pròpia i va ser un mix de les dues activitats.
Va ser genial!!
MATERIAL:
Cartolina retallada amb formes rodones, triangles i quadrades de color negre i
plastificades, planxes de cartró-ploma, i velcro.
EDAT
DESTINATARIS: Final de l’etapa de P1 i P2.
NÚMERO DE
PARTICIPANTS: Grup classe.
OBJECTIUS:
- Treballar la motricitat fina.
- Estimular la vista.
- Conèixer les diferents formes.
- Coordinació mà-ull.
- Familiaritzar-se amb vocabulari matemàtic.
- Gaudir del joc.
ESPAI: La
pròpia aula.
TEMPS: El que
els infants mostrin interès pel material.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada